Vidste du at?????????????
Når man skiftet gearolien på en automatgearkasse er det kun muligt at skifte mellem det halve og en trediedel af den samlede oliemængde. Altså får man IKKE skiftet al den gamle og snavsede olie.
Men vi har anskaffet en speciel skyllemaskine der gør det muligt at skifte al olien. Vi har haft den i ca. tre år og har skyllet rigtig mange automatgearkasser med stor succes.
Det foregår således:
Maskinen tilkobles oliesystemet i automatgearkassen. Herefter bliver der tilført gearkassen et additiv der renser gearkassen. ABS/ESP bliver frakoblet og der bliver kørt med bilen i alle gear skiftevis i ca. 20 minutter, mens bilen hænger på liften.
Herefter bliver olien aftappet, bundkarret bliver afmonteret og renset, og der bliver via maskinen pumpet olie ind i gearkassen til man kan se fin ren olie komme ud. Herefter bliver der monteret nyt filter og bundkarret bliver monteret igen. Der bliver så tilført den mængde olie som der er tappet af.
Herefter startes bilen og olie cirkulerer nu gennem maskinen. Gennem et glasrør til maskinen og ned i spildolietank. Samtidig bliver der tilført samme mængde ny olie gennem et glasrør, så man kan sammenligne ny og gammel olie. Det sidste her gøres for også at få skiftet olien der er i converter, slanger samt oliekøler.
Når man kan se at olien der løber til og fra maskinen har samme farve er proceduren færdig og maskinen kan frakobles, oliemængde kontrolleres og evt. fejl slettes med tester.